“Education is not the learning of facts, but the training of the mind to think”
- Albert Einstein

Onderwijs

“Waarom leren we dít soort dingen nooit op school??”
Zó vaak hoor ik leerlingen dit zeggen na een workshop uitstelgedrag, motivatie, piekeren, examenstress of hartcoherentie. Vaak zeggen ze er dan achteraan: “eigenlijk zou iedereen dit moeten weten”.

Docenten die bij mij workshops volgen over aspecten uit de positieve psychologie, zoals mindfulness, zelfcompassie, waarden/doelen/motivatie en positieve emoties, verzuchten ook vaak: “hadden we dit maar op school geleerd”. Zij vinden dit vaak nuttig voor zichzelf én om het door te geven aan hun leerlingen.

Waar hebben ze het dan over? Heel simpel: over hoe je brein werkt en hoe je gedachten, emoties en gedrag elkaar onbewust beïnvloeden. Dankzij kennis hierover en door het toepassen van praktische oefeningen, vergroot je je zelfsturend vermogen en je veerkracht. Hierdoor ontstaan inzicht, ontspanning en balans.

Wil jij/wil jouw team dit soort dingen wél op school leren? Het beste uit jezelf halen onder school/werktijd? Kijk dan snel hieronder voor meer informatie over coaching, workshops en trainingen speciaal gericht op het onderwijs, zowel voor leerlingen/studenten als voor docenten.

  • Voor scholieren (16+) en studenten

    -Individuele coaching

    -Workshop: Stop uitstelgedrag en demotivatie!

    -Training: Weg met piekeren en examenstress!

    -Workshop of training: Hartcoherentie

  • Voor docenten, mentoren, decanen

    Train de trainer:
    -Workshop: Stressles(s)
    -Workshop: Optimale begeleiding van examenleerlingen
    -Training: Positieve psychologie in het onderwijs

    Voor jezelf:
    -Workshop of training: Hartcoherentie

  • Ik vond het interessant, vooral over het hart, de ademhaling en het zenuwstelsel: Dit wordt niet vaak gedaan op school, dus het zou vaker gedaan moeten worden, vooral als je hier moeite mee hebt. U kunt het goed uitleggen en wist waar u het over had. U ging ook in gesprek met ons en stelde vragen als het nodig was.

    Mohamed (training hartcoherentie onderwijs)

  • Ik heb heel veel gehad aan je training: ik heb twee mentorleerlingen met faalangst en stress het hele jaar begeleid en heb daar veel van je oefeningen bij in kunnen zetten. Bepaalde metaforen, zoals de gedachtentrein, waren daarbij zeer behulpzaam. Ook de oefening waarbij je lichamelijke sensaties ervaart zodra je aan iets stressvols denkt, is perfect bruikbaar in de begeleiding van leerlingen. Ik heb het goede voornemen om dit thema komend jaar structureel te behandelen in de mentorlessen. 

    Verder heeft het me ook het laatste zetje gegeven om in alle klassen de les met twee minuten stilte te beginnen. De derde klas waar ik daar twee jaar geleden mee ben begonnen (en waar ik nu afscheid van heb genomen) gaf aan dat te gaan missen.

    Christine (positieve psychologie onderwijs)

  • Superfijne training die eigenlijk iedereen zou moeten volgen. Is het niet voor jezelf dan wel voor de mensen om je heen die je mogelijk kunt helpen of op weg kunt helpen.

    Ik kan de technieken toepassen en daarmee o.a. leerlingen helpen.

    Vriendelijk, zeer tevreden, mooie reader waar ik veel aan heb, inclusief alle bronnen

    Richard (mindfulness onderwijs)

  • Duidelijke uitleg, goed geholpen, rustgevend, vriendelijk uitgelegd. Ik heb geleerd hoe ik rustiger kan worden, wat ik zeker weten goed kan gaan gebruiken.
    Akay (hartcoherentietraining onderwijs)

  • Ik werd heel rustig van deze sessie. Ik vind dat mevrouw Lageweg hier bijdrage aan heeft, doordat ze heel kalm en vertrouwelijk is. U nam de tijd om leerlingen gerust te stellen, wat heel goed is. Het ademen met mijn hand op de borst is iets wat ik vaker zal gaan doen.
    Amira (hartcoherentietraining onderwijs)

Ja, ik maak graag een afspraak of ontvang meer informatie: