Onderwijs: scholieren (16+) en studenten

Hoi!
Fijn dat je deze pagina gevonden hebt! Hopelijk vind je hier iets om je te helpen met waar je nu op vastloopt.

Dit kan op verschillende manieren:
-Individuele coaching
-Workshop: Stop uitstelgedrag en demotivatie
-Training: Weg met piekeren en examenstress
-Training: Hartcoherentie

 Scroll snel verder voor meer informatie over alles!

Hulp nodig om een prestatie te leveren?

Staat je volgende toets, tentamen, SE-week of examen binnenkort voor de deur en heb je last van

-Uitstelgedrag
-Demotivatie
-Faalangst
-Concentratieproblemen
-Angst om te presenteren
-Zenuwen door ervaring met black-outs en deze willen voorkomen
-Perfectionisme
-Examenstress
-Piekeren
-Gebrek aan focus?

Of is er nog winst te behalen qua leefstijl (gezonder eten, vroeger slapen, minder schermpjes) én hoe je dat voor elkaar krijgt?

Dan wil je ongetwijfeld graag meer focus, concentratie, ontspanning en een helderder hoofd, zodat je optimaal kunt presteren!

In een coaching sessie kijken we samen naar waar je op vastloopt en wat de mogelijke oorzaak hiervan is. Daarna ligt de nadruk ook vooral op hoe we je zo snel mogelijk weer ‘op de rit’ kunnen krijgen, zodat jij de prestaties neer kan zetten die nodig zijn, met zoveel mogelijk ontspanning en zo min mogelijk stress.

Je krijgt tijdens een sessie kennis over hoe je brein werkt in combinatie met je emoties en gedrag. Dat is vaak al zeer verhelderend. Ook doen we praktische oefeningen en krijg je tools waar je ook thuis mee kunt oefenen. Deze zijn uiteraard precies afgestemd op wat jij nodig hebt op dit moment.
Om met zelfvertrouwen jouw prestatie of deadline te kunnen uitvoeren, zijn meestal 2 à 3 sessies nodig

 

Coaching nodig om beter in je vel te zitten?
Het kan natuurlijk ook zijn dat je tegen andere dingen aanloopt tijdens je school/studietijd die niet per se iets met presteren te maken hebben. Als je daarbij coaching kan gebruiken, klik dan even hieronder voor meer informatie!

Individuele coaching

Workshop: Stop uitstelgedrag en demotivatie!

Ben jij …
-extreem goed in uitstellen?
-gedemotiveerd om nog te leren?
-niet zo goed in prioriteiten stellen?
-je focus en concentratie kwijt?

Ben je hierdoor erg gestrest of juist te weinig gestrest (!), omdat je eigenlijk graag dat ene tentamen of examen toch wel wilt halen, al was het maar om weer dóór te kunnen met dingen doen die je écht leuk vindt?

 Probeer deze workshop! Na 12 jaar durf ik te zeggen dat het me nog steeds gelukt is om iedereen die aan deze workshop heeft deelgenomen weer ‘aan de slag’ te krijgen. De enige voorwaarde is: jij moet écht iets willen veranderen! Je hoeft nog niet te weten hoe, want dat leer je in de workshop!

Spreekt dit je aan?
Je bent van harte welkom bij deze workshop, waarbij we samen aan de slag gaan met thema’s als: wat wíl jij in jouw leven, intrinsieke motivatie, afleidingen en concentratieverlies, de ideale werkhouding, prioriteiten stellen, time-management, plannen, etc. Hierdoor wordt je zelfverzekerder in wat je wilt, ben je gemotiveerder en wíl je niet meer uitstellen!
De ervaring van leerlingen van de afgelopen jaren was dat ze er na deze workshop weer helemaal voor gingen! En met succes!

By the way: deze workshop duurt maar 2 uur en vindt meestal in de ochtend plaats!

Praktische details:

Duur: 2 lesuren (minimaal 90 minuten)
Aantal deelnemers: 8-18 personen
Datum en kosten: op aanvraag; dat regel ik met je school
Locatie: incompany. Neem hiervoor contact op

Hieronder kun je je inschrijven en/óf vragen stellen als je die hebt.

Weg met piekeren / examenstress!

Deze training is voor jou, als je best gemotiveerd bent en eigenlijk diep in je hart wel weet dat je het kán, maar tóch bij studeren of het maken van toetsen, tentamens of examens veel stress ervaart.

Deze stress wordt vaak veroorzaakt door piekergedachten als “ik kan het niet / ik heb geen tijd genoeg / ik haal het toch nooit / ik ben niet goed in dat vak” etc. Hoe vaker je dit soort gedachten denkt, hoe meer stress je ervaart. En soms heb je niet eens dóór dat je ze denkt, dat is het lastige.

In deze training word je je bewust van deze beperkende gedachten en ga je leren om ze om te zetten naar positieve, bekrachtigende gedachten. Niet zomaar opeens, maar met behulp van wetenschappelijk bewezen kennis en technieken, waardoor je inzicht krijgt in de werking van je hersenen en gedrag. Hierdoor ervaar je weer meer zelfsturing en controle als je ‘moet presteren’. Je voelt meer je eigen kracht, focus en ontspanning, zéker als je ook bereid bent om thuis te oefenen met een paar technieken (slechts 5 à 10 min per dag).

Leerlingen die deze training gedaan hebben, ervaren alle kennis en technieken als heel ondersteunend: ze hebben dóór hoe gedachten je kunnen beperken én helpen en ze vinden de oefeningen en technieken praktisch voor de studie, maar soms ook voor situaties in hun persoonlijke leven. Sommigen leren ze zelfs aan hun ouders!

Praktische details:

Duur: 2 x2 lesuren (minimaal 2 x 90 minuten), dus 2 blokuren op 2 verschillende dagen
Aantal deelnemers: 8-18 personen
Datum en kosten: op aanvraag; dat regel ik met je school
Locatie: incompany. Neem hiervoor contact op.

Hartcoherentietechnieken zijn zeer eenvoudige ademoefeningen die bewust de connectie tussen je brein, hart en lichaam weer in balans brengen als je last hebt van fysieke, emotionele of mentale stress. Dit is heel handig als je moet presteren, als je een te vol hoofd hebt, je je onrustig voelt (ook bij adhd), niet goed kan slapen, niet meer écht blij kan zijn, je moe of uitgeput bent, veel spanning ervaart of als je bij studeren weinig overzicht en focus hebt. Daarnaast zorgen deze oefeningen ervoor dat je beter om kunt gaan met emoties als angst, verdriet, frustratie, verveling, wanhoop en boosheid.

Deze oefeningen zijn wetenschappelijk onderbouwd door het HeartMath Instituut. Het bijzondere is dat je, als je via een sensor aangesloten bent aan het hartcoherentieprogramma op de laptop, precies kan zien hoe coherent je bent op dat moment. Meten = weten, toch? Je bent trouwens coherent als je hart, brein, emoties en je fysieke systeem synchroon samenwerken.

Als je de eenvoudige technieken eenmaal aangeleerd hebt, kan je zelf dagelijks hiermee oefenen (slechts 5-15 min per dag) en ervaar je
-minder stress
-een helder en rustig hoofd
-meer energie
-betere focus
-emoties die neutraler of zelfs positiever worden
-scherper verbanden kunnen zien
-betere slaap
-verbetering in je geheugen en denkvermogen
-beter keuzes kunnen maken

Deelnemers aan deze training zien hun prestaties verbeteren, terwijl ze ook beter in hun vel zitten, meer overzicht hebben en een helderder hoofd ervaren.


Praktische details:

Duur: 3 x 2 lesuren, dus op 3 verschillende dagen
Aantal deelnemers: 8-18 personen
Datum en kosten: op aanvraag; dat regel ik met je school
Locatie: incompany. Neem hiervoor contact op


Een andere mogelijkheid is dat je zelf een groep van minimaal 6 medeleerlingen/studenten kent die dit willen doen, dan kunnen we het ‘op maat’ afspreken. Neem hiervoor ook contact op via bovenstaande knop.

Tip: Deze workshop/training is echt specifiek afgestemd op jullie: leerlingen (16+)/studenten.
Als je meer algemene informatie wilt over hartcoherentie, klik dan op onderstaande knop:

Training Hartcoherentie

Vitaler met Veerkracht?
Bekijk hier de video van HeartMath over veerkracht: hier zie je wat emoties met je hartritme doen en welke invloed dit heeft op je functioneren en persoonlijke effectiviteit:

Ervaringen van examenleerlingen

bij de hartcoherentietraining

  • Ik werd heel rustig van deze sessie. Ik vind dat mevrouw Lageweg hier bijdrage aan heeft, doordat ze heel kalm en vertrouwelijk is. U nam de tijd om leerlingen gerust te stellen, wat heel goed is. Het ademen met mijn hand op de borst is iets wat ik vaker zal gaan doen.
    Amira

  • Ervaringen van examenleerlingen

    bij de hartcoherentietraining

  • Ik vond alles goed aan de training: de leuke feiten en begrip vanuit u dat stressen heel normaal is.  Ik vind het erg fijn dat u zoveel weet over het onderwerp, hierdoor is het vertrouwen vanuit mij op wat u zegt dus ook 100%.
    Fatima

  • Duidelijke uitleg, goed geholpen, rustgevend, vriendelijk uitgelegd. Ik heb geleerd hoe ik rustiger kan worden, wat ik zeker weten goed kan gaan gebruiken.
    Akay

  • Ik had het gevoel dat ik niks meer te leren had voor eventjes.
    Je voelt je als individu 100% gezien en gehoord.
    Mijn leerpunt was sneller gaan ademhalen, want te langzaam is ook niet goed. Sneller brengt me meer in de actie en dat is bij leren soms nodig.
    Erva

  • Ik vond het interessant, vooral over het hart, de ademhaling en het zenuwstelsel: Dit wordt niet vaak gedaan op school, dus het zou vaker gedaan moeten worden, vooral als je hier moeite mee hebt. U kunt het goed uitleggen en wist waar u het over had. U ging ook in gesprek met ons en stelde vragen als het nodig was.
    Mohamed